sobota, 4. januar 2014

IRSKA PASTIRSKA PITA


MOHERSKI KLIFI, IRSKA


Če vas je kdaj samo za trenutek obšla misel, da bi obiskali Irsko, potem ste prav gotovo že slišali za Moherske klife. Poleg Guinnessa in whiskeya eden izmed največjih prepoznavnih znakov tega zelenega otoka. Dvesto metrov navpično se dvigajo iz Atlantskega oceana in jemljejo dih že ob samem pogledu nanje.


O Moherskih klifih ni kaj dosti pisati, ker jih je enostavno treba videti in doživeti… 


Glede na že pregovorno slabo irsko vreme sem imela res srečo, da sem jih videla v sončnem vremenu. Kot sem videla na nekaterih posnetkih, si jih turisti namreč ogledujejo tudi v pelerinah in z dežnikom v roki. Jaz pa sem imela sončno nebo z le nekaj oblački, Atlantski ocean pa mi ni poslal niti sapice mrzlega vetra. Lucky bastard, again J.


Ko sem bila na Irskem, so bili Moherski klifi še neoskrunjeni. Malo kasneje pa sta se našla dva samooklicana francoska umetnika in eno steno popolnoma porisala z grafitom…


Očitno evolucija z nekaterimi ni bila prav prijazna in so ostali na stopnji neandertalcev…  Resnično, do tako gnusnih stvari nimam niti kančka tolerance!

Kakorkoli, pustimo neandertalce v njihovih jamah, mi pa gremo raje napolniti naše želodčke J

IRSKA PASTIRSKA PITA

POTREBUJEŠ:
1 veliko čebulo
2 stroka česna
3 korenčke
700 g mletega ovčjega mesa
200 g šampinjonov

Za pire krompir:
800 g krompirja
1 jajce
Cca 1 dcl mleka
Žlico masla
Po okusu sol

Za omako:
1 jajce
Cca 1 dcl mleka
Malo moke
Sol, poper

Čebulo in česen olupiš in sesekljaš na manjše koščke. Korenček olupiš in narežeš na tanjše kolobarje. Šampinjone oplakneš pod tekočo vodo in narežeš na tanke lističe. Na olju prepražiš čebulo, da postekleni, dodaš še česen, korenček in šampinjone. Dodaš še mleto meso, soliš in popraš, zaliješ z malo vode ter počasi zdušiš do mehkega.

Med tem olupiš krompir, ga narežeš na manjše koščke in skuhaš v osoljenem kropu. Odliješ vodo, dodaš maslo in mleko in zmečkaš v gladek pire. Na koncu dodaš eno jajce in ponovno pretlačiš. Za omako razžvrkljaš eno jajce, dodaš mleko in malo moke (recimo žlico ali dve).
Mleto meso s penovko (da ne zajameš tekočine) preložiš v pekač za pite (ali kakšen drug pekač – jaz sem uporabila štirioglatega glinenega), ga enakomerno razporediš ter malo pritisneš ob dno. Preliješ s pripravljeno omako. Na vrh nadevaš pire krompir, po vrhu narediš z vilicami poljuben vzorec in daš za 20 min v pečico, ogreto na 180°C.



Receptov za Irsko pastirsko pito je seveda več, tako sem jo pač naredila jaz., vi jo lahko poljubno prilagodite svojemu okusu. Tudi razmerje med mletim mesom in krompirjem se lahko poljubno spreminja, vendar mislim, da je najbolje, če je razmerje nekako 1:1. Tudi pire krompir lahko naredi vsak čisto po svojem receptu, tudi če ne dodate jajca, bo ok. Če boste namesto te omake pripravili čisto klasični bešamel, bo tudi ok. Pač malo improvizacije in malo ZKP-ja (zdrave kmečke pameti J).



Postrežeš seveda skupaj s »perfect pint of Guinness« J Njami!


Pa dober tek J



0 komentarji:

Objavite komentar

Naslednja objava Prejšnja objava Domov
 
GRIŽLJAJI SVETA Copyright © 2010 | Designed by: Compartidisimo